Morgana Poradnik

Morgana Poradnik

Morgana – AP stary jak świat. Każdy chyba grał tą postacią gdyż rozpowszechniona jest w tej grze niesamowicie. Jak się okazuje, Morgana jest jedną z postaci najczęściej blokowanych podczas gier rankingowych. Dlaczego tak się dzieje? Morgana jest po prostu zbyt potężna. Wiele osób skarży się, że postać ta jest niezbalansowana. Czy jest tak faktycznie? Zaraz ocenimy.

Standardowo zaczynamy od opisu skilli, a jak opis skilli to i na pierwszy ogień idzie pasyw. Co nam tutaj zaprezentuje Morgana? Otóż jej pasyw „Pochłanianie Dusz” zapewnia jej 10% startowego wampiryzmu zaklęć. Bardzo przydatny pasyw. Warunkuje on już niejako to, jak będziemy budować tą postać. Jak? Oczywiście pod wampiryzm zaklęć. Przeliczniki w tym względzie Morgana ma potężne. „Mroczne Uwiązanie” to Stun w linii prostej jeżeli można tak to ująć. Stun, który sporo trwa i posiada względnie bardzo duże obrażenia. Oczywiście magiczne. Następna umiejętność -„Udręczona Ziemia” – to majstersztyk Morgany. Nasz Upadły Anioł posyła na ziemię czarną plamę. Jeżeli ktoś w nią wejdzie, otrzymuje obrażenia na sekundę. Jest to idealny skill do farmienia minionów. Zadaje on bowiem bardzo poważne obrażenia. Co więcej, idealnie komponuje się z pasywem gdyż jeżeli od palmy obrażeń dozna obojętnie czy przeciwnik czy potwór to ogromna ilość zdrowia jest nam przywracana poprzez wampiryzm zaklęć, który jest uzyskiwany z pasywa + wartości z przedmiotów. Mroczna Tarcza Morgany to prawdopodobnie najlepsza ochronka w grze. Absorbuje ona magiczne obrażenia lub zatrzymuje jeden wrogi czar. Chodzi o to, że jeżeli Ashe puszcza w nas swoją strzałę, wpadniemy w grzyba Teemo czy też dostaniemy sillence od Fiddlesticka – zostanie to odbite. Podobne działanie jak Całun Banshee.








Tym samym przyszedł czas na wisienkę na torcie czyli ulti – superumiejętność, która w przypadku Morgany jest imponująca (będąc szczerym to chyba moje ulubione ulti zaraz po Lux). „Kajdany Duszy” to piękna nazwa, bo i pięknie działanie ma. Morgana odpala tą umiejętność i zakłada kajdany na znajdujących się w pobliżu przeciwników, zadając im obrażenia na sekundę, zmniejszając ich prędkość poruszania się o 20%, a po 4 sekundach jeżeli przeciwnicy nie zdołali wydostać się z pod sideł kajdan, dostają kolejne obrażenia w postaci jednego, potężnego uderzenia. To jednak nie wszystko bowiem przeciwnicy, którzy do końca zostaną pod działaniem tej umiejętności, zostaną dodatkowo zestunowani. Mowa o ucieczce, bowiem w gruncie rzeczy łatwo jest z tej umiejętności uciec. Wystarczy odpalić Ghosta albo Flasha i może być po sprawie. Dlatego trzeba używać tej umiejętności bezwzględnie w koniecznych i wyczutych momentach. Inna ciekawostka dot. tej umiejętności jest taka, że w przypadku aktywacji, odsłania także niewidzialne jednostki. Może bowiem zdarzyć się tak, że koło nas będzie przechodził pewny siebie ukryty Twitch lub Evelynn, a my załączymy ulti, które podziała na nich oraz ich zdemaskuje. Umiejętność niebywale cenna, naprawdę. Dlatego też specjalnie dla niej kupujemy Klepsydrę Zonii. Jest to Item „must have” dla tej postaci. Bezwzględnie. Do tego standardowo Buty Maga oraz koniecznie, w pierwszej kolejności Wolę Starożytnych. 30% wampiryzmu zaklęć naprawdę robi swoje. Na dokładkę kupujemy Kryształowe Berło Rylai, a reszta pozostaje w zależności od przebiegu gry. Morgana w sklepiku za jedyne 1350 PZ. Mało jak na postać tej klasy. Opłaca się kupić.

Morgana Poradnik